02 februari 2024

Welkom burgemeester Joyce Langenacker

Op 30 januari 2024 is Joyce Langenacker in een buitengewone raadsvergadering geïnstalleerd als burgemeester van Zeist. In een volle raadszaal en via een livestream op YouTube keken mensen toe hoe Hans Oosters, Commissaris van de Koning in Utrecht, Joyce Langenacker beëdigde. Vervolgens hing loco-burgemeester Laura Hoogstraten de nieuwe burgemeester de ambtsketen om en ontving zij uit handen van plaatsvervangend voorzitter van de raad, Dick van Ginkel, de voorzittershamer.

Tot slot nam de nieuwe burgemeester zelf het woord. Zij bedankte alle sprekers en de vertrouwenscommissie en zei zich vanaf haar voordracht zeer welkom te voelen in Zeist.

Als CDA Zeist zijn wij verheugd met de nieuwe burgemeester. We zien uit naar een prettige en constructieve samenwerking. Als cadeau overhandigde de fractie van het CDA Zeist een gepersonaliseerd FC Utrecht shirt met het nummer 24, wat verwijst naar het installatiejaar 2024.

De installatie van burgemeester Joyce Langenacker is hier terug te kijken.