19 februari 2019

CDA: Albrandswaardse sporters hebben recht op veilige en hoogwaardige voorzieningen!

Recent heeft de raad in Beraad & Avies Welzijn gesproken over de herontwikkeling van de gymzaal aan de Sportlaan. Al meer dan 20 jaar is de conditie en uitstraling van de gymzaal matig en is er een roep om verbetering van deze situatie. Tot op heden wordt die uitstraling ook alleen maar slechter, terwijl de ontwikkelingen op de bouwmarkt ongunstiger worden.

Daarom heeft het CDA steun uitgesproken om nu door te zetten met de nieuwbouw van de gymzaal. Voor het CDA staat voorop dat onze schoolkinderen en sporters gebruik moeten kunnen maken van hoogwaardige sportvoorzieningen. Het CDA complimenteerde daarom het college met het voorneen om nu eindelijk door te pakken met de nieuwbouw van de gymzaal. De kosten van de gymzaal vallen fors hoger uit dan aanvankelijk de planning was. Praktisch al die kostenverhogingen komen voort uit landelijk beleid, waar we als gemeente geen directe invloed op hebben. Daadkrachtiger beleid van de raad in het verleden had dit voor een groot deel kunnen voorkomen. Bovendien herhaalde fractievoorzitter Sander van der Kaaij de woorden van Gerard Schuitemaker in de vorige raadsperiode: een gymzaal is geen prestigeobject! Voor het CDA staat dat nog steeds voorop. In een gymzaal moet je primair fatsoenlijk en veilig kunnen sporten. Het CDA wil daarom doorpakken en zo snel mogelijk aanvangen met de bouw van de gymzaal.