01 januari 2013

Bijdrage nieuwsbrief - voormalig wethouder Tea Both

Laatste maanden als wethouder

Beste leden van het CDA,

Op het moment dat ik deze bijdrage aan het maken ben liggen de gemeenteraadsverkiezingen al weer enkele maanden achter ons. Deze zijn voor het CDA Goeree-Overflakkee heel goed verlopen. Een mooie, gevarieerde lijst met een mix van jong en oud, politiek ervaren en minder of geen ervaring en een goede verdeling over alle kernen en buurtschappen leverde ons historisch veel stemmen op.

Gelukkig zitten we weer aan de onderhandelingstafel voor een nieuwe coalitie. Daarmee kunnen we onze speerpunten uit de verkiezingen beter voor het voetlicht krijgen dan wanneer je in de oppositiebank zit. Het ziet er naar uit dat eind juni het nieuwe college geïnstalleerd zal worden. Dan draag ik het wethoudersstokje over aan Henk.

Na het tussentijds aftreden van Arend Jan mocht ik namens u de wethouders positie invullen. Ik krijg terug op een mooie maar ook zeer bijzondere periode. Bijzonder vooral omdat deze bestuursperiode gedomineerd werd door de COVID pandemie. Veel zaken/dossiers kwamen in een ander daglicht te staan of werden vooruit geschoven. Allergrootste belang voor het college was om te zorgen dat de gemeentelijke taken om de crisis te bezweren opgepakt werden.

Het ging daarbij in de eerste plaats om de gezondheidszorg vraagstukken maar ook hoe zorgen we ervoor dat onze ondernemers deze crisis doorkomen. Tegelijkertijd ging het ( wethouders)werk gewoon door en leerden we op nieuwe wijze met elkaar te werken. Wie had tot voorjaar 2020 van vergaderen via Microsoft Teams gehoord?

Daarnaast was en is er een klimaatcrisis en worden we momenteel geconfronteerd met een vreselijke oorlog in Oekraïne. Op landelijk schaal ( en zeker ook eilandelijk) kennen we ook nog eens het grote woningtekort welke alleen maar groter dreigt te worden. Voor bestuurders is het een moeilijke tijd want er zijn grote vraagstukken op te lossen.

Ik zal dat vanaf juli met meer afstand meemaken. Ik wil graag deel uit blijven maken van de steun fractie en heb aangegeven namens het CDA Goeree-Overflakkee op de kandidatenlijst voor de provinciale Staten verkiezingen een plaats in te willen nemen.

Ik dank u allen voor het in mij gestelde vertrouwen en wens de fractie met Daniel als fractievoorzitter en Henk als wethouder veel inspiratie, energie en wijsheid toe bij alle opgaven die op hen afkomen.

Met vriendelijke groet,

Tea Both