05 maart 2022

Lokaal CDA actief in alle kernen; dorpentour afgerond in Dirksland en Herkingen

Het CDA Goeree-Overflakkee trekt regelmatig de wijken en dorpen in om te horen wat er leeft bij de inwoners, ondernemers en verenigingen. In 2020 is de lokale partij gestart met de dorpentour om zo naast alle andere acties en werkbezoeken in iedere kern een dag actief te zijn. Afgelopen zaterdag bezochten de lokale CDA’ers de laatste twee dorpen uit de dorpentour: Dirksland en Herkingen.

Gestart in Dirksland is het CDA gastvrij ontvangen in De Oude Bieb. Een laagdrempelig inloophuis waar iedereen terecht kan voor koffie, een praatje of een activiteit. In het kader van ‘ken je geschiedenis’ was er vervolgens een deskundige rondleiding door Jos Toes door de kerk en langs hotspots in het dorp. CDA-kandidaat Tim Jochems: “Het is heel belangrijk om het cultureel en religieus erfgoed ook voor de toekomst veilig te stellen.”

Na een bezoekje aan de lokale horeca, De Snoeperij en Snackpoint Maarten, werd de tour vervolgd in Herkingen bij Technisch Installatieburo Doornhein. Hier werd het gezelschap naast een stuk geschiedenis ook geïnformeerd over hoe technologie verduurzaming mogelijk maakt. CDA-kandidaat Henk van Putten: “We kwamen hier ook te spreken over het belang van de nieuwe Beroepscampus en de grote behoefte aan goed opgeleid personeel op ons eiland. Nu nog zorgen dat deze jonge werknemers hier ook kunnen wonen en recreëren.”

Aan recreatie geen gebrek op Herkingen. Het CDA is onder de indruk van het bedrijf Van der Velde Watersport met een watersportwinkel, kraanverhuur, botenstalling en een botenwerkplaats. Een rondje haventerrein laat zien welke kansen en mogelijkheden hier te vinden zijn.

Actief in alle kernen

In 2020 is het CDA op initiatief van Tim Jochems, nu op plaats drie de hoogste jongerenkandidaat, gestart aan de dorpentour in Oude-Tonge en Nieuwe-Tonge. Tim: “Ik vind het belangrijk dat partijen zich ook laten zien als er geen verkiezingen in de buurt zijn. Lokaal zie je dat het CDA het meest actief op pad is geweest. Helaas zorgde de coronamaatregelen regelmatig voor uitstel. Ondanks dat is het toch gelukt om alle dorpen op ons mooie eiland te bezoeken. We bedanken iedereen die ons gastvrij heeft willen onthalen en al die mensen die ons te woord hebben gestaan. Ook na de verkiezingen blijven we weer op pad gaan om ons zo goed mogelijk te laten informeren en te luisteren waar behoefte aan is. Een uitnodiging sla ik nooit af.”