Joost van der Geest

Wethouder

Donderdag 24 mei 2018 is Joost van der Geest geïnstalleerd als CDA wethouder van de gemeente Gorinchem. Joost is een geboren en getogen Gorcumer. Tussendoor heeft hij bijna zes jaar in Nijmegen gewoond, waar hij de studie Nederlands recht met als master staats- en bestuursrecht heeft gedaan. Daar heeft hij ook de eerste stappen gezet op het politieke vlak; namelijk als fractielid van het CDA in de Nijmeegse gemeenteraad.

Inmiddels woont Joost alweer enige tijd samen met mijn vriendin midden in het centrum van onze vestingstad. Na een half jaar gewerkt te hebben voor het CDA Den Haag, is hij aan de slag gegaan voor de gemeente Den Haag als beleidsmedewerker voor het project Omgevingswet. De komende 4 jaar zal Joost zich inzetten binnen de gemeente Gorinchem. De portefeuilleverdeling voor Van der Geest bestaat uit Mobiliteit, Economie, Sport en Volksgezondheid.