Vier Leidse ondernemers met een bijzonder verhaal zijn afgelopen vrijdag door het CDA in het zonnetje gezet. Met voor elke ondernemer een gepersonaliseerde taart gingen fractievoorzitter Sebastiaan van der Veer en duo-raadslid Joanne Sloof op de Dag van Ondernemer op stap om de Leidse ondernemers te bedanken voor hun inzet.

Fractievoorzitter Sebastiaan van der Veer: “Wij zijn trots op onze Leidse ondernemers! Helemaal als die ondernemers afgelopen jaar ook iets bijzonders hebben gedaan, bijvoorbeeld een nieuwe zaak hebben geopend of iets maatschappelijks doen. Zoals supermarkt PLUS Lammenschans, die meermaals geld voor het goede doel heeft ingezameld en ook nog veel lokale producten in de schappen zet. Dat verdient wat ons betreft een taart!”

Naast Brownies & Downies, die werk bieden aan Leidenaren met een beperking, ontving ook LUX Hairstyle een taart voor het openen van de kapperszaak in november. Tot slot kreeg Peter Gorgoni van Fotiek van der Horst een taart voor zijn inzet via SHOPJA! om de Leidse wijkwinkelcentra, zoals de Kopermolen, de Stevensbloem en de Luifelbaan, in Leiden beter op de kaart te zetten.