Het mes gaat in de gemeentelijke investeringen. Dat is het onvermijdelijke gevolg van de huidige financiële omstandigheden. Het CDA is blij dat het college verantwoordelijkheid toont om de financiële stabiliteit te waarborgen.

Met veel enthousiasme is het CDA vorig jaar toegetreden tot de coalitie. In het coalitieakkoord heeft het CDA een paar mooie zaken kunnen regelen, waaronder meer handhavers op straat en geld voor bestrijding van eenzaamheid.

Het CDA is blij dat de doelen van het coalitieakkoord nog recht overeind staan! Maar de financiële omstandigheden zijn het eerste jaar van deze collegeperiode er niet makkelijker geworden. Zo is de rente bijna verviervoudigd. Voor een gemeente met relatief veel schuld, tikt dat aan. Gelukkig heeft het college de broekriem aangehaald en worden investeringen teruggeschroefd. Dat doet natuurlijk soms pijn, maar dat is in de ogen van het CDA onvermijdelijk. Behoedzaamheid staat voorop en het college laat dat ook nu ook zien.

Wilt u de inbreng van Sebastiaan bij de Leidse Algemene Beschouwingen terugluisteren? Klik op de link