Het CDJA Leiden heeft via een open brief aan de Leidse gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders gevraagd duidelijkheid te verschaffen over de genomen maatregelen omtrent het coronavirus. Onder de Leidse studentenpopulatie bestaat namelijk onduidelijkheid over de vraag of een studentenhuis valt onder een huishouden zoals beschreven staat in de geldende noodverordening in de veiligheidsregio Hollands-Midden. In enkele studentensteden in Nederland bleken studenten beboet te zijn omdat zij de genomen maatregelen omtrent de inachtneming van een veilige afstand zouden hebben geschonden door zich in de (semi)publieke ruimte rondom hun studentenhuis te bevinden met meer dan drie personen of niet op anderhalve meter afstand van elkaar. Terwijl mensen die een gezamenlijk huishouden vormen uitgezonderd zouden zijn van deze regels.

De gele brief is te vinden op de sociale mediakanalen van het CDJA Leiden