20 augustus 2023

Nieuwe plannen voor sportpark de Mors goed nieuws!

Afgelopen week heeft raadslid Tobias Sandoval Garcia een gesprek met voorzitter van voetbalclub Jasper van Marwijk gehad over de plannen voor sportpark de Mors. Raadslid Tobias Sandoval Garcia: "Het gemeentebestuur heeft begin juli de nieuwe plannen voor het sportpark gepresenteerd. En dat is goed nieuws. Er wordt namelijk flink geinvesteerd in nieuwe sportvelden en kleedkamers voor verschillende Leidse sportverenigingen waaronder DoCos, Sporting Leiden en rugbyclub DIOK. Het CDA ziet een belangrijk speerpunt van haar verkiezingsinzet gerealiseerd worden!"

Op 29 augustus bespreekt de gemeenteraad voor het eerst het voorstel voor het nieuwe sportpark. Tobias Sandoval Garcia: "De nieuwe plannen waarbij DIOK een extra veld krijgt, haar huidige velden kan uitbreiden, DoCos en Sporting Leiden allebei een nieuw kunstgrasveld krijgen en verschillende kleedkamers opgeknapt gaan worden vinden wij eindelijk de stap die heel hard nodig is! Na jaren van voorbereiding en vertraging is het nu, dankzij dit College, zo ver."

Een onderdeel van de plannen is de sloop van de 3 Oktoberhal. Met de komst van de nieuwe sporthal 1574 aan de Boshuizerkade in Leiden Zuidwest wordt het verlies van deze hal gecompenseerd. Verder stelt Tobias: "Het College heeft aangegeven komend maanden een verkenning uit te voeren na een mogelijke nieuwe sporthal in de toekomst. Dankzij een motie van het CDA gaan we in de Leidse sportwereld actief vooruitkijken. Wat hebben we nodig en wat gaan we doen?"

Vragen en/of opmerkingen hierover? Stuur een bericht naar raadslid Tobias Sandoval Garcia via [email protected]