25 mei 2024

Met Ingeborg ter Laak op bezoek in Leiden Bio Science Park en Space Campus in Noordwijk

Afgelopen vrijdagmiddag kwam kandidaat nummer 2 voor de Europese verkiezingen van het CDA Ingeborg ter Laak naar Leiden en Noordwijk! Samen met verschillende andere CDA-afdelingen uit Teylingen, Leiderdorp, Noordwijk en Oegstgeest brachten we een bezoek aan verschillende bedrijven in het Leidse Bio Science Park en eindigden we de dag in the Space Campus in Noordwijk.

Ingeborg: "Het Leidse Bio Science Park en the Space Campus in Noordwijk zijn twee plekken waar we zien dat Europese samenwerking van groot belang is. Beide terreinen zijn "echte" banenmotoren voor de regio en het MKB. Alleen al in the Space Campus in Noordwijk werken ca. 5000 mensen. Juist op het gebied van veiligheid en economie is het belangrijk om in Europa te blijven samenwerken en de samenwerking te verbeteren of versterken waar dat nodig is. Het is zo belangrijk om zelf produceren wat we nodig hebben voor de economie van de toekomst. Op een duurzame manier. Goede medicijnontwikkeling (Leiden Bio Science) en de ontwikkeling van ruimtevaarttechnologieen (Space Campus) zijn bij uitstek onderwerpen die je als Nederland niet alleen kunt doen. En het is echt indrukwekkend om te zien hoe snel het Bio Science Park is gegroeid."

Raadslid Tobias Sandoval Garcia (CDA Leiden) geeft aan dat investeringen in goed onderwijs van belang zijn voor dit soort bedrijvigheid. Juist ook in de regio. Sandoval Garcia: "Bijvoorbeeld the Space Campus heeft veel behoefte aan technisch personeel van het MBO. Daar moeten we oog voor hebben. En laten we als regio ook trots zijn op beide plekken. In Leiden en omgeving staat de werkgelegenheid onder druk. Juist het Bio Science Park en the Space Campus zijn belangrijk om onze regionale economie te versterken."