Joop van Huut

Burgerraadslid

Joop van Huut (1948) studeerde HBO Elektrotechniek/Electronica en was werkzaam als Hoofd Research en Development bij het Marinebedrijf in Oegstgeest. Hij was voor het CDA burgerraadslid van 2002 tot 2006 en raadslid van 2006 tot 2010. Daarna burgerraadslid en actief binnen het CDA en fractiesecretaris. Als raadslid had hij o.a. zitting in Regionale overlegorganen zoals het Algemeen Bestuur Holland Rijnland, de Milieudienst West-Holland en diverse werkgroepen. Hij is al vele jaren binnen de gemeente actief als vrijwilliger bij onder meer de Schooltuinen, Voetbalvereniging RCL, volkstuinvereniging De Bloemhof en voor de parochie De Goede Herder (voorheen De Menswording). Joop is sinds 2013 campagneleider van het CDA Leiderdorp. Na de verkiezingen blijft hij actief binnen de fractie van het CDA en wil hij zich weer inzetten op het gebied van sport, ruimtelijke ordening en groen. Joop is getrouwd, woont sinds 1978 in Leiderdorp en heeft 2 dochters en 5 kleinkinderen.