06 februari 2024

Voortgang plannen huizenbouw

In oktober 2023 heeft de raad besloten tot de bouw van een complex met 96 flexwoningen in Den Hoorn. Hiervan zijn 66 woningen bestemd voor asielzoekers en 30 woningen voor eigen inwoners. In december 2023 is het Centrumplan Den Hoorn aangenomen door de raad, waarin is opgenomen de bouw van 37 appartementen en 6 kleinere studiowoningen.

In januari is in Maasland het complex Euterpe in gebruik genomen. Hier staan 30 semi permanente appartementen, alle onder beheer van de Stichting Wonen Midden-Delfland. De primaire doelstelling is de opvang van Oekraïners en enkele woningen zijn bestemd voor eigen inwoners. In Maasland is ook begonnen met het bouwrijp maken van de grond voor het project De Houve. De planning is dat in maart wordt begonnen met heien. Hier komen 18 woningen, waarvan 6 in de sociale huur, 6 levensloopbestendige woningen en 6 eengezinswoningen. Voor project de Maaslandse Zoom is zand aangebracht ter verdichting. In dit project komen 102 huizen en appartementen waarvan 33 in de sociale huur. Op het lege terrein van het voormalige gemeentehuis is het de bedoeling om een blok met 8 appartementen te realiseren.

In Schipluiden wordt door het betrokken team van ambtenaren hard gewerkt aan project Keenenburg V fase 2. De intentie is om hier 39 huizen en appartementen te bouwen.

Het CDA volgt de ontwikkelingen op de voet en is blij met de actieve rol van het college en de betrokken ambtenaren.