18 september 2022

CDA Ridderkerk bezoekt de vrijwilligersmarkt

Afgelopen zaterdag (17-sept-22) heeft Facet Vrijwilligerssteunpunt een vrijwilligersmarkt georganiseerd samen met de Bibliotheek AanZet. Deze heeft plaatsgevonden in de bibliotheeklocatie aan het Koningsplein. Tijdens deze dag staat het vrijwilligerswerk in Ridderkerk centraal. Vrijwilligers- en maatschappelijke organisaties presenteren wat zij op het gebied van vrijwilligerswerk te bieden hebben. De stands zijn voorzien van informatie en leuke hebbedingetjes. Rondom de markt zijn er diverse activiteiten. RTV Ridderkerk richt een pop-up studio op waarbij ze voor een muziekje zorgen en live gasten aan tafel ontvangen voor het programma ‘Prettig Weekend’.

Marcella van der Heijde heeft namens het CDA Ridderkerk een bezoek gebracht aan de vrijwilligersmarkt. Ook heeft ze van Stichting Present een bedankje in ontvangst genomen voor onze klus-activiteiten van afgelopen maart. Stichting Present zou graag contact houden met onze fractie. Naast Present heeft Marcella nog vele andere stands bezocht en veel informatie opgehaald. Het CDA Ridderkerk ondersteunt het vrijwilligerswerk in de gemeente. Vrijwilligerswerk is een belangrijke pijler onder het maatschappelijk middenveld. Het CDA Ridderkerk komt op voor versterking van het maatschappelijk middenveld.