05 maart 2022

CDA Ridderkerk steunt de vrijwilligers van de buurtbus!

In Ridderkerk rijden steeds vaker buurtbussen. Vrijwilligers zorgen ervoor dat er gelukkig vervoer is op de lijnen die door de RET niet meer als rendabel worden gezien. Dankzij de buurtbussen bereiken toch zoveel mogelijk Ridderkerkers de plekken waar ze willen zijn.

CDA fractievoorzitter Ton Overheid en verkeerswethouder Peter Meij (CDA) lieten zich bijpraten door Jolanda Kingma en Carsten Visser van de buurtbusvereniging. Kingma: ‘’De sterke punten van de buurtbus zijn: Vaste chauffeurs, kleinschaligheid, dorpse uitstraling, een veilige sfeer in de bus en veel betrokkenheid van de leiding voor de chauffeurs.

De buurtbus heeft daardoor in Ridderkerk de toekomst.’’ Wie denkt dat de buurtbussen vooral door ouderen worden gebruikt, die heeft het mis. Ton Overheid en Peter Meij kregen te horen dat het vooral veel jongeren zijn die gebruik maken van de nieuwe lijn 810. Kingma: ‘’Vóór corona vervoerden wij 2500 mensen per maand. Nu zitten we al weer op 2000 mensen per maand!’’