03 oktober 2023

Vrijdag-middag-borrel

Op vrijdagmiddag 29 september organiseerde CDA Voorne aan Zee voor de leden een vrijdag-middag-borrel (vrijmibo) Deze informatiebijeenkomst werd gehouden in de Sjoel in Brielle. Onze leden werden bij gepraten over wat er in de eerste 3 kwartalen is gebeurd in onze nieuwe gemeente én welke rol onze fractie daarin heeft gespeeld. Een twintigtal leden kwam hierop af.

Na de opening door voorzitter Jos van Kester nam CDA fractievoorzitter Wilbert van Borgonjen het woord. Hij vertelde dat het vanuit de oppositie niet altijd meevalt, maar dat het CDA toch zeer nadrukkelijk aanwezig is. In de diverse commissies leveren we constructieve bijdragen aan het beleid. Diverse voorbeelden werden gegeven.

Uiteraard was er ook gelegenheid tot het stellen van vragen, waar goed gebruik van werd gemaakt. De vragen gingen over actuele kwesties zoals de verzanding aan de kust,  koffieshops in Hellevoetsluis en migrantenlocaties op ons eiland.

De bijeenkomst werd afgesloten met een borrel.