14 november 2023

CDA Voorschoten kleurt Leidse regio CDA-groen

Over amper twee weken zijn het weer Tweede Kamerverkiezingen en ook CDA Voorschoten zet haar schouders onder de campagne. Op zaterdag 11 november is de Leidse regio door CDA-Voorschoten met een groene golf CDA-groen gekleurd. De afdelingen van Oegstgeest, Wassenaar, Leiderdorp, Zoeterwoude, Leiden en Voorschoten zijn de afgelopen zaterdag samen als één grote groene golf door de regio getrokken. Bij elke gemeente werd geflyerd, werden werkbezoeken gebracht en werd veel met kiezers gesproken.

De dag begon met een politiek café in Zoeterwoude met Derk Boswijk. Samen met alle afdelingen werd daar een energieke aftrap gegeven en een werkbezoek gebracht aan een kaasmakerij. Boswijk ging met alle CDA-leden en kiezers in gesprek en sprak met veel enthousiasme over de visie van zijn partij: “Juist nu is het belangrijk dat we samen onze schouders eronder zetten. De problemen, of het nou stikstof, woningbouw of migratie is, al die problemen zijn te groot voor één iemand alleen. We moeten samen onze schouders eronder zetten om de boel écht in beweging te brengen.”

Na het werkbezoek in Zoeterwoude werd geflyerd in Leiderdorp en werd een werkbezoek aan Oegstgeest gebracht. Ook Voorschoten ontbrak natuurlijk niet. Ondanks de stromende regen werden er frisse appeltjes uitgedeeld aan de Voorschotenaren. Bij de gesprekken met alle mensen hielp een enthousiaste wethouder Hubert Schokker en fractievoorzitter Patricia Kortekaas. Met ruim 40 CDA’ers was het een drukke groene golf door alle gemeenten.

Afdelingsvoorzitter van CDA-Voorschoten Willem Snoeker benadrukt het belang van het gesprek: “Wij zijn een partij die dichtbij de mensen staat. We willen niet in het gemeentehuis zitten, maar juist naar buiten. Ik vind het belangrijk dat mensen van ons op aan kunnen. We voeren ook vandaag weer leuke gesprekken. Uiteindelijk moet je het samen doen, ook hier in Voorschoten.” Snoeker vindt het belangrijk dat mensen zijn partij altijd kunnen benaderen. “Wat er ook is, wij staan met een team klaar voor mensen. Dat laten we hier met onze groene golf ook weer zien. Mensen kunnen op ons rekenen!”

Na een bezoek aan Voorschoten werd de dag afgesloten in Leiden. Daar sloot Minister van Volkshuisvesting Hugo de Jonge zich aan bij de groep om samen in Leiden met de Leidse mensen in gesprek te gaan. Iedereen kijkt met een goed gevoel terug op mooie dag met goede gesprekken.