31 mei 2023

Gemeenteraad stemt unaniem voor benoeming Hubert Schokker als wethouder namens het CDA

Een voltallige gemeenteraad heeft op donderdag 11 mei unaniem ingestemd met de benoeming van Hubert Schokker als wethouder namens het CDA voor Voorschoten. In een vergadering met een goede sfeer presenteerde beoogd wethouder Schokker zich enthousiast. Schokker benadrukte dat hij benaderbaar wilde zijn voor de Voorschotense gemeenschap. De voorgaande weken heeft hij al veel mensen gesproken in het dorp.

Hij gaf aan uit te kijken om als wethouder aan de slag te gaan. De raad vergaderde in goede sfeer en de benoeming was al snel een feit. Zonder een tegenstem, stemde de Voorschotense gemeenteraad unaniem in met zijn benoeming. Daardoor beschikte Voorschoten weer over een voltallig college van drie wethouders.

CDA-fractievoorzitter Patricia Kortekaas was blij. Ze benadrukte dat het CDA een zorgvuldig heeft gekeken en een ervaren stabiele kracht zocht, maar ook een mensenmens wilde in Voorschoten voor het CDA. "Als CDA staan we dichtbij de mensen. We zitten niet in het gemeentehuis, maar bij voorkeur juist er buiten en naast de mensen in de wijk. Met Hubert hebben we een ensthousiaste nieuwe wethouder die Voorschoten als snel heeft leren kennen en Voorschoten hem. Hij is een ervaren bestuurder en zal die ervaring nu voor Voorschoten gebruiken."