24 februari 2022

Jan Sloof ontvangt een pareltje voor de V van Voorschoten

Zoals in het verleden talloze Voorschotenaren eerder hebben mogen ervaren, heeft Jan Sloof met een rondleiding bij een groep geïnteresseerde CDA leden de ogen geopend voor verborgen Voorschotense verhalen.

Het is precies deze bereidheid om zich verder in het verleden van Voorschoten te verdiepen en de verhalen door middel van rondleidingen en boeken te delen met andere Voorschotenaren die voor CDA kandidaatsraadslid Bas van Benschop de aanleiding vormde om Jan Sloof bij deze gelegenheid een pareltje voor de V van Voorschoten aan te bieden. Jan Sloof wordt terecht de geschiedschrijver van Voorschoten genoemd. Zo heeft hij zich ook als adviseur van Museum Voorschoten ingezet voor het behoud van de geschiedenis en het cultureel erfgoed van Voorschoten.

Jan Sloof geeft Voorschotenaren nog meer reden om trots te zijn op hun dorp.

Deze keer is niet een boek met Voorschotense verhalen uitgereikt - omdat de auteur daarvan Jan Sloof zelf is – maar een fles Voorschotense wijn.