18 februari 2022

Uitreiking van een pareltje aan Arjan de Wit van de Zonnebloem voor de V van Voorzieningen

CDA Voorschoten reikt pareltjes uit in het kader van 7 ‘V’s die centraal staan in het verkiezingsprogramma.

Arjan de Wit krijgt van CDA kandidaat-raadslid Bart van Horck een pareltje voor de V van Voorzieningen voor zijn inzet voor de Zonnebloem. Hij is daar al jaren vrijwilliger en coördineert momenteel de verhuur van Zonnebloemrolstoelauto’s. Deze kun je huren als je slecht ter been bent en je na deze pandemie weer eens een familielid of museum wil bezoeken of ergens anders heen wil.

Dit pareltje wordt tevens opgedragen aan alle andere vrijwilligers van de Zonnebloem in Voorschoten die belangrijk werk doen. De Zonnebloem streeft naar een samenleving waaraan mensen met een lichamelijke beperking zorgeloos kunnen deelnemen. Hiermee wordt bedoeld dat iemand met een lichamelijke beperking niet gehinderd zou mogen worden door meer praktische zorgen dan ieder ander.

CDA Voorschoten heeft veel waardering voor de inzet van Zonnebloem vrijwilligers zoals Arjan om voorzieningen voor alle Voorschotenaren toegankelijk te maken.

Zoals opgeschreven in het verkiezingsprogramma verwacht CDA Voorschoten van de gemeente dat deze actief meedenkt hoe dit soort initiatieven van inwoners, bedrijven en organisaties gerealiseerd kunnen worden.

Meer informatie over het huren van een Zonnebloem rolstoelauto? Klik dan hier.