12 februari 2022

Uitreiking van een pareltje aan Maria Rosemöller in het kader van de V van Verbinding

CDA Voorschoten reikt pareltjes uit in het kader van 7 ‘V’s die centraal staan in het verkiezingsprogramma.

Voor de gevel van de monumentale Dorpskerk heeft Okke de Boks, nummer 9 op de lijst van CDA Voorschoten, in aanwezigheid van vele koorleden een pareltje uitgereikt aan Maria Rosemöller.

Maria Rosemöller is een begrip in cultureel en muzikaal Voorschoten. Met tomeloze inzet, veel passie en enthousiasme verzorgt zij onder wisselende omstandigheden en in verschillende koorsamenstellingen steeds weer prachtige muzikale uitvoeringen van hoog niveau. Geen samenkomst of geloofsviering zonder koor, is haar motto!

Zij is als cantrix aan de protestantse Dorpskerkgemeenschap van Voorschoten verbonden. Mede door Maria’s muzikale inzet en bijdrage met de groep zangers Vox Quarantaine is de onderlinge verbondenheid in coronatijd, met alle beperkingen van dien, sterk gestimuleerd. Muziek zegt velen vaak meer dan woorden kunnen uitdrukken. En zorgt daarmee ook  voor een diep gevoel van saamhorigheid binnen onze gemeenschap, ook wanneer het online meebeleven van kerkelijke vieringen het fysiek bijwonen ervan moest vervangen. Daarnaast geeft zij ook stemvorming, zangles en andere muzikale cursussen.

Ook breder voor het dorp geeft Maria met haar koren “voor jong en oud” geregeld allerlei concerten. Inmiddels heeft zij onlangs met een groep enthousiaste zangers de repetities voor een uitvoering van de Mattheus Passion weer opgepakt. Een uitvoering die de afgelopen twee jaar vanwege corona steeds niet kon doorgaan, maar nu hopelijk rond Pasen in de Dorpskerk weer plaats zal vinden. Maria is kortom een groot pleitbezorgster voor het behoud en versterken van een rijk en blijvend cultureel leven in ons dorp. Daarmee is zij met recht een van de “pareltjes” van Voorschoten.