30 november 2022

Gerrit Verhoeven lijsttrekker CDA Waterschap de Dommel

’s-Hertogenbosch − Het Brabantse CDA bestuur heeft Gerrit Verhoeven (58) unaniem voorgedragen als kandidaat-lijstrekker voor de waterschapsverkiezingen 2023. Deze voordracht zal worden voorgelegd aan de leden van CDA Brabant.

Voorzitter Mark Janssen-van Gaal: “Met deze voordracht kiezen wij voor iemand die graag de verbinding zoekt. Iemand die coöperatief samenwerken als speerpunt heeft, dat is nodig in deze tijd”.

Gerrit Verhoeven: “De opgave die er ligt om de waterkwaliteit en kwantiteit te verbeteren is groot. Dit kunnen we alleen samen! Zo moeten bebouwd gebied, landbouw en natuur samen op zoek gaan naar een win –win –win situatie. Je komt hierdoor met elkaar het probleem te benoemen en samen, met respect voor elkaars standpunten, werken aan de oplossing. Dat deze er is, staat voor mij als een paal boven water. Het is de wil er te komen. Daarnaast wordt water steeds belangrijker bij de inrichting van ons land. Water is een grote factor in ruimtelijkbeleid. En terecht!”

Met Gerrit Verhoeven kiest het CDA voor iemand die zijn sporen in samenwerking heeft verdiend. Zo is hij medeoprichter van het diverse coöperaties voor biologische boeren en de dorp coöperatie.
Hij heeft samen met zijn vrouw al 25 jaar een biologisch landbouwbedrijf in Biezenmortel (gemeente Tilburg). Zorgzaam zijn voor je grond is iets wat Gerrit van oudsher heeft meegekregen. Samen met de Duinboeren werkt hij al die jaren aan een toekomstgerichte landbouw die hier invulling aan geeft. Verhoeven is al meer dan 40 jaar actief binnen het CDA als bestuurslid en commissielid In voormalige gemeenten Udenhout en Haaren.