22 april 2017

CDA bedankt Azor Bike

De afgelopen tijd was CDA Hoogeveen wekelijks met een groep politici en actieve leden te vinden op de Hoofdstraat.

Met een mobiele campagne-opstelling trokken zij het centrum door om de mening van inwoners te peilen.
In deze flitspeilingen behandelde het CDA de verschillende speerpunten voor de Tweede Kamerverkiezingen.

De campagne was erg succesvol, zo bleek op 15 maart. Bijna zevenduizend Hoogeveners brachten hun stem uit op het CDA, ruim twintig procent van het totaal aantal stemmen.
Een groot deel van die stemmen ging naar de Drentse CDA-kandidaat Agnes Mulder, die meerdere keren in Hoogeveen aanwezig was bij de flitspeilingen.

Gebakjes en slagroomtaart
Na de verkiezingen ging het CDA opnieuw de Hoofdstraat op. Dit keer niet met een flitspeiling, maar met gebakjes en koffie om de inwoners, en vooral de kiezers, te bedanken voor het mooie resultaat.
Maar niet alleen de kiezers werden bedankt door het CDA.
Vrijdag ging campagneleider Erik-Jan Kreuze met een slagroomtaart op bezoek bij Azor Bike. ‘Dit sympathieke Hoogeveense bedrijf stelde voor de campagneperiode een bakfiets beschikbaar aan ons,’ aldus Kreuze ‘die fiets maakte het een stuk makkelijker om ons door het centrum te verplaatsen met onze statafels, borden en andere materialen’.
Jan Rijkeboer (foto) en zijn collega’s van Azor Bike lieten zich het bedankje goed smaken en gezamenlijk werden er al plannen gemaakt voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Ook buiten campagnes zichtbaar aanwezig
Overigens is het CDA niet alleen tijdens verkiezingscampagnes op straat te vinden. Het hele jaar door worden er regelmatig flitspeilingen gehouden over actuele thema’s. Daarnaast wordt op allerlei andere manieren het contact met de inwoners van Hoogeveen goed onderhouden, bijvoorbeeld door fractiespreekuren te houden in wijken en dorpen.

22-04-2017
Erik-Jan Kreuze