04 oktober 2017

Erik Giethoorn beoogd lijsttrekker

Erik Giethoorn beoogd lijsttrekker CDA Hoogeveen

CDA-wethouder Erik Giethoorn wordt bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 de lijsttrekker van CDA Hoogeveen. Dat stelt de vertrouwenscommissie, namens het bestuur, voor aan de leden.

“Wij zijn erg blij dat onze wethouder en eerste loco-burgemeester onze nieuwe voorman wil zijn,” vertelt Thijs Leistra, voorzitter van de CDA vertrouwenscommissie. “Hij heeft het uitstekend gedaan in zijn eerste periode als wethouder en heeft zich daarvoor ook bewezen als raadslid en als campagneleider. Hij is een echte verbinder en is inhoudelijk sterk. Bovendien is hij een echte Hoogevener, heeft hij de CDA-visie in zijn bloed zitten en kan deze uitstekend verwoorden.” Giethoorn is 49 en is geboren en getogen in Hoogeveen. In 2014 werd hij wethouder. Van 2006 tot 2010 was hij opvolgend raadslid en vanaf 2010 tot 2014 raadslid. Hij houdt zich als wethouder bezig met onder andere Wmo, welzijnswerk, gezondheidszorg, recreatie & toerisme, cultuur, dienstverlening en grondzaken. Voor zijn wethouderschap was hij werkzaam in de marketing en communicatie.

“Ik ben verheugd en voel me vereerd de CDA-lijst te mogen aanvoeren,” vertelt Giethoorn enthousiast. “Samen met de andere kandidaten gaan we voor een mooie uitslag bij de verkiezingen volgend jaar maart! Het CDA staat in de gemeente Hoogeveen bekend om zijn positieve, verrassende en zichtbare campagnes met inhoud. Wij zetten ons in voor een structurele verbetering en blijven ook de komende jaren werken aan een sociale en sterke gemeente, waarin het voor iedereen goed wonen, werken en recreëren is.” Op 11 oktober geven de partijleden een oordeel over de voordracht van Giethoorn. Medio november wordt de volledige kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld.