07 maart 2022

Dronter Icoontjes

Precies 50 jaar geleden, in het voorjaar van 1972, is de gemeente Dronten ontstaan.

Ter gelegenheid van deze 50e verjaardag heeft CDA Dronten in samenwerking met lokale bakker Koene Tietema een uniek koekje ontwikkeld in de vorm van het bekende beeldmerk met de 7 meerpaaltjes van Dronten.

Drontenaren mogen trots zijn op wat zij in de afgelopen 50 jaar samen hebben opgebouwd. Een jonge maar volwassen en dynamische gemeente met haar eigen karakter en haar eigen cultuur. De instelling van, met elkaar en voor elkaar, samen bouwen en de schouders eronder, is wat de samenleving van deze jarige gemeente typeert.

De Dronter Icoontjes zijn 7 maart gepresenteerd tijdens de algemene ledenvergadering van CDA Dronten in De Hoeksteen in Swifterbant en zijn vanaf nu te koop bij de winkels van Bakkerij Tietema in Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant.

Van de opbrengst gaat 1 euro per verpakking naar burgerinitiatieven die de gemeente Dronten mooier maken. Die initiatieven zijn:

1. Een nieuwe pooltafel voor het jongeren Chillpoint in Swifterbant;
  2. Ontmoetingspark Buiten in Dronten (aan De Dukdalf);
  3. Inloophuis De Kans in Biddinghuizen.

Siert Jan Lap

Lijsttrekker CDA Dronten