24 december 2021

Jelle Hijmissen verkozen tot lijsttrekker CDA Lelystad

Donderdag 23 december is Jelle Hijmissen, in een druk bezette digitale Algemene Leden Vergadering, unaniem verkozen tot lijsttrekker van CDA Lelystad voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Jelle Hijmissen is momenteel fractievoorzitter voor het CDA in de gemeenteraad. De afgelopen periode heeft hij zich op constructieve wijze ingezet voor Lelystad. Mede door zijn initiatief is de overhaaste bezuiniging op de huishoudelijke hulp stopgezet, is er budget vrijgemaakt voor een moderne grote nieuwe sporthal en kunnen we in het Stadshart en Lelycentrum genieten van muurschilderingen (‘street art’).

Jelle is zeer gemotiveerd om de komende periode aan de slag te gaan. ‘Ik wil mij inzetten voor een veilige, zorgzame, duurzame en sportieve stad. Een stad waarin er voor iedereen een betaalbaar thuis is, waar onze jeugd kansrijk kan opgroeien en onze inwoners gezond oud kunnen worden.

Op plek 2 van de lijst staat Marcel van Dongen. Marcel is jarenlang directeur geweest van het Sportbedrijf Lelystad en was bestuurslid en voorzitter van de commissie Toerisme en Recreatie bij Bedrijfskring Lelystad (BKL). Momenteel is hij in onze stad onder andere actief als voorzitter van het Jeugdfonds Sport en Cultuur en het bestuur van het CDA. De top 3 wordt gecompleteerd door Joël Graanoogst. Joël is één van de jongeren van het CDA en zit in het bestuur van CDJA Flevoland. Onze verkiezingslijst, met 18 betrokken leden, bestaat uit een mooie mix van oud/jong, man/vrouw en met de juiste voelsprieten voor de inwoners van onze stad.

De volledige lijst:

1. Jelle Hijmissen (tevens lijsttrekker)
  2. Marcel van Dongen
  3. Joël Graanoogst