23 november 2018

"Omarm ons ziekenhuis" en kom naar de bijeenkomst op zondag 25 november

Het ziekenhuis van Lelystad dreigt uitgekleed te worden. Binnenkort valt het definitieve besluit wat er over mag blijven. Maar wij laten ons ziekenhuis niet in de kou staan. Inwoners hebben het ziekenhuis afgelopen weken niet voor niets omarmd. Op zondag 25 november om 13.00 uur gaan we dat ook fysiek doen: Lelystad en omgeving omarmen het ziekenhuis.”

MC Zuiderzee

Deze week werd er meer duidelijk over de toekomst van de ziekenhuiszorg in Lelystad en omgeving. De gemeenteraad van Lelystad is teleurgesteld dat voor een volwaardig ziekenhuis belangrijke functies als Spoedeisende Hulp en Acute Verloskunde niet of onvoldoende in de plannen zit. Ook in de samenleving is de teleurstelling hierover merkbaar.

Samen in actie komen

De gemeenteraad van Lelystad roept op om samen in actie te komen. De raad organiseert aanstaande zondag 25 november om 13.00 uur een manifestatie om uiting te geven aan de gevoelens in de samenleving, om de zorgverleners een hart onder de riem te steken en om het belang van een goede en volwaardige ziekenhuisvoorziening in Lelystad onder de aandacht van de beslissers te brengen.

Het programma van de manifestatie ziet er als volgt uit:

13.00 uur Verzamelen op parkeerplaats voor ziekenhuis

13.10 uur Toespraken door verschillende betrokkenen (waaronder burgemeester Adema)

13.30 uur We omarmen het ziekenhuis. Daarbij is er ruimte voor eigen creatieve uitingen: spandoeken muziek, protestliederen, gedichten, voordrachten, etc. (mail uw aanmelding en idee naar: [email protected] )

14.00 uur Afsluiting door de burgemeester

Iedereen die zich in Lelystad en omgeving betrokken voelt bij goede zorg is van harte uitgenodigd mee te komen doen.