11 oktober 2020

CDA Noordoostpolder wil mondkapjes voor minima

Met de dringende oproep van premier Rutte  komen mondkapjes steeds meer in het straatbeeld. Daarnaast is het op steeds meer plekken ook verplicht om een mondkapje te dragen. ‘Het CDA vindt het belangrijk dat iedereen mee kan doen. Met het verstrekken van mondkapjes aan minima zorgen we dat zij ook weer deel kunnen nemen’ vertelt Gonny Schot van CDA Noordoostpolder.

‘Niet iedereen kan mondkapjes kopen, vanwege zijn of haar financiële situatie, ‘ geeft Gonny Schot, raadslid voor het CDA aan. De politieke partij dient daarom maandag 19 oktober 2020 tijdens de raadsvergadering een motie in. ‘Een idee is bijvoorbeeld om mondkapjes bij de voedselbank mee te geven, maar ook andere organisaties kunnen hierover benaderd worden. Misschien ontstaat er wel een burgerinitiatief om mondkapjes voor anderen te maken’, licht Schot de motie toe.