16 juni 2020

Griekse kinderen

CDA Noordoostpolder is mede indiener geweest van de motie van Griekse vluchtelingenkinderen die zonder ouders in Griekenland vastzitten, naar Nederland te laten komen.

Griekenland stuurde zeven maanden geleden een noodkreet naar de leden van de Europese Unie: 'Neemt u alstublieft samen een groep van 2500 kinderen over die zonder familie vastzitten in de overvolle vluchtelingenkampen.' Elf Europese Landen hebben hieraan gehoor gegeven. Nederland niet. Terwijl nog honderden kinderen vastzitten in de kampen. Ruim veertig Nederlandse gemeentes hebben zich bereid verklaard kinderen te ontvangen. Zonder Een worden Sluit our Regering, waarin Het CDA Een sleutelpositie bekleedt, gebeurt er n IETS en bli jven this Kinderen in their levensbedreigende Situatie.

CDA Noordoostpolder vindt deze situatie schrijnend, het betreft hier een kwetsbare groep; kinderen zonder ouders en daarom roepen wij de overheid op deze kinderen naar Nederland te laten komen.