07 februari 2023

Start campagne Provinciale Staten

Zaterdag is in Almere het officiële startschot gegeven voor de campagne voor de verkiezingen voor Provinciale Staten en het Waterschap. Als een groene golf gingen de CDA'ers de straat op om met mensen in gesprek te gaan over hun stad en hun provincie. De komende weken komt u ons ook in de rest van de provincie tegen. ‘s Middags werd het CDA-congres in Amersfoort gehouden, waar onze lijsttrekker Marian Uitdewilligen enthousiast werd onthaald. Fractievoorzitter in de Tweede Kamer Pieter Heerma hield een duidelijk verhaal over de kloof die er is tussen Randstad en de rest van Nederland. De laatste tijd is heel duidelijk geworden dat die kloof er is, of in elk geval gevoéld wordt. Daarom heeft het CDA onder de titel "Voor heel Nederland" een discussiestuk gemaakt waarin de oplossing voor die kloof wordt beschreven. "We moeten dat nú doen," zegt Heerma, "Voordat de laatste school, de laatste buurtwinkel en de laatste buslijn verdwenen zijn." Voorbeeld voor Flevoland? De Lelylijn, die ervoor kan zorgen dat de ontwikkeling van Flevoland en de noordelijke provincies wordt versneld. Betere verbindingen van en naar onze provincie zijn van levensbelang. Niet meer eerst denken aan wat zo'n lijn moet kosten, maar juist aan wat die kan opleveren voor de regio! Kijk op www.voorheelnederland.nu voor meer info.

#MinderIkMeerWij #SamenMakenWeFlevolandMooier