20 september 2021

WMO en Volksgezondheid

In de vergadering van 13 september is het deelplan Wmo en Volksgezondheid vastgesteld.

Met dit deelplan leggen we onze beleidslijnen voor de doelgroep Wmo en Volksgezondheid voor de komende jaren vast. Het belangrijkste is dat alle inwoners kunnen deelnemen aan de samenleving en dat inwoners die het nodig hebben passend worden ondersteund. Dit kan betekenen dat zij ondersteuning krijgen voor eenvoudige problemen, maar ook bij zeer complexe ingewikkelde problematiek. Natuurlijk willen we het liefst voorkomen dat mensen in de problemen raken en daarom is een goede sociale infrastructuur belangrijk.

In het deelplan staat bijvoorbeeld dat we in 2026 willen dat: de omgeving goed toegankelijk is voor mensen met een handicap, meer mensen tevreden zijn over de voorliggende voorzieningen, inwoners een gezondere leefstijl hanteren, minder mensen zich eenzaam voelen en meer aandacht voor mensen met dementie, ouderen zich veilig voelen en mantelzorgers en vrijwilligers zich ondersteund voelen.

Maayolein Goelema