17 september 2021

Sietze Wijbenga nieuwe lijsttrekker CDA Dantumadiel

Het CDA Dantumadiel heeft Sietze Wijbenga gekozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar maart. Dat gebeurde unaniem in de ledenvergadering van de lokale christendemocraten.

Sietze Wijbenga (59 jaar) uit De Westereen is getrouwd en vader van twee kinderen. Hij is sinds 2018 raadslid in de gemeente Dantumadiel. In het dagelijks leven is hij ondernemer en runt samen met zijn broer een eigen verf- en glasgroothandel. Ook is hij als vrijwilliger actief geweest voor de Protestantse Kerk in De Westereen en bij voetbalvereniging VVZ. Als gemeenteraadslid houdt Wijbenga zich onder meer bezig met het sociaal domein, onderwijs, ondernemen en de Omgevingswet.

Sietze staat bekend als een verbinder en bestuurlijk betrokken. Eigenschappen die de CDA leden belangrijk vinden in de nieuwe lijsttrekker.

Sietze Wijbenga: “Ik geloof in de christendemocratie. Als lijsttrekker wil ik mij op lokaal niveau, samen met een grote groep mensen, graag inzetten voor betrouwbare en herkenbare politiek in Dantumadiel”.

Op 16 maart 2022 zijn er verkiezingen voor de gemeenteraad. Het CDA vormt momenteel met 5 zetels de grootste fractie in de gemeenteraad van Dantumadiel. De partij is lokaal de eerste die haar lijsttrekker bekend maakt. De rest van de lokale kandidatenlijst wordt de komende tijd bekend gemaakt.