20 oktober 2023

Easternijtsjerk klaar voor de toekomst

Vrijdagmiddag kreeg de CDA-fractie een rondleiding door het dorpshuis ‘De Terp’ in Easternijtsjerk. Het dorpshuis is grondig verbouwd en helemaal klaar voor de toekomst. Met een prachtige multifunctionele zaal voor sport, theater en bijeenkomsten kunnen zowel het dorp zelf als ook de omliggende dorpen er terecht. Het bestuur heeft samen met vele vrijwilligers de handen uit de mouwen gestoken en een multifunctioneel dorpshuis gerealiseerd. Het is meer dan alleen een bijeenkomstfunctie. Zo heeft buurtzorg er een kantoor en het is ook mogelijk voor andere bedrijven en organisaties om er een ruimte te huren. Het dorpshuis is door de verbouwing voorzien van alle technieken en is nu energie neutraal.

Het CDA vindt het belangrijk dat initiatieven die uit de mienskip zelf komen, worden gefaciliteerd door de gemeente. Easternijtsjerk laat zien dat dit kan. Volgend jaar zal de opening zijn en wij kijken daar naar uit.