17 september 2023

It lokale lûd fan it CDA Noardeast-Fryslân

Noardeast-Fryslân - Over een paar maanden is het zover. Landelijke verkiezingen. Aan beloftes zoals altijd  geen gebrek. Vertrouwen herwinnen, nieuwe bestuurscultuur, meer bestaanszekerheid, een beter klimaat  en grip op asiel. Ondertussen neemt het vertrouwen in de overheid en politici verder af. En dat is niet  vreemd. We zien dat beloften niet worden nagekomen, crises die niet worden opgelost en politici ruziënd  over straat rollebollen. Polarisatie in de samenleving en in de Tweede Kamer.

Het CDA wil dat fatsoen en normen en waarden weer terugkeren. Dat is goed. Volksvertegenwoordigers hebben een voorbeeldfunctie. Ons gedrag doet ertoe. De fractieleden Geertje  Schoorstra, Lieuwe Sytsma, Dirk Kooistra en Hayo Halbersma van CDA Noardeast-Fryslân zijn overtuigd van  het CDA verhaal. Het verhaal van vertrouwen in mensen die niet op zichzelf of voor zichzelf leven. Dat we  met elkaar bouwen aan een sterke mienksip. Dat de overheid ondersteunt, stimuleert en ruimte schept  waar onze inwoners met elkaar initiatieven nemen om de mienskip te versterken. Dat we omzien naar  elkaar, niemand buiten de boot mag vallen. En dat we samen passen op ons unieke stikje Fryslân dat we  door willen geven aan onze kinderen. Dat is het CDA-verhaal.

Zo staan we in het leven. En zo wil de fractie in onze gemeente werken aan onderwerpen als  energietransitie, armoede-aanpak en woningbouw en willen we steun geven aan al die initiatieven van  ondernemers en inwoners. Het CDA Noardeast-Fryslân staat midden tussen de mensen. Midden in Dokkum  en de 52 dorpen en midden yn de mienskip. In het midden hoef je niet te schreeuwen, te provoceren of te  polariseren om gehoord te worden. “Dat is net ús styl!”, aldus fractievoorzitter Geertje Schoorstra.

Onze lokale CDA fractie weet wat er speelt in de gemeente of heeft daar en luisterend oor voor. We wonen  er immers zelf. We gaan voor het lokale lûd. En bij dat lokale lûd past een eigen nieuw lokaal logo en een  nieuwe eigen website.