08 september 2022

Historisch afscheid van de fractiekamer

Gisteren, 7 september 2022 nam het CDA Apeldoorn afscheid van één van de peilers van het lokale Apeldoornse CDA. Niet van een persoon, niet van een politicus, maar van een de oude vertrouwde fractiekamer. In het oude raadhuis van Apeldoorn.

Bijna 20 jaar heeft de partij op de 2e verdieping haar thuisbasis, uitvalsbasis en veilige honk gehad. Politieke discussies zijn gevoerd, debatten zijn voorbereid, belangrijke besluiten genomen. Met enige weemoed hebben we alle spullen die in de afgelopen periode zijn verzameld door onze handen laten gaan. Elke keer weer zorgvuldig afwegend of de herinnering die er aan kleefde het noodzakelijk maken het item te bewaren.

Veel is meegenomen. Opgeslagen en ingescand. Maar ook veel is opgeruimd en vernietigd. Om voor altijd te zijn verdwenen. Bijna 5 bestuursperioden lang heeft deze thuisbasis ons gastvrij ontvangen, maar nu is dat geëindigd.

Het is niet zo dat we niet meer in het oude raadhuis zullen vergaderen, maar vanaf heden zullen we de ruimtes met alle 14 fracties delen. Of plaatsnemen in het grote gemeentehuis op het marktplein, het plein van de stad. Het zal even wennen zijn. Maar natuurlijk creëert het weer andere mogelijkheden. Een nieuwe sfeer. Wij danken die mooie fractiekamer voor jarenlange huisvesting. Op naar onze nieuwe flexibele nieuwe werkkamers.