25 mei 2021

Raadslid zijn: iets voor jou?

Wil je meepraten en meebeslissen over de toekomst van onze gemeente en sta je sympathiek tegen over het CDA, meld je dan aan. Het CDA Apeldoorn zoekt kandidaten voor de gemeenteraad.

Op 16 maart volgend jaar vindt de verkiezing plaats voor de gemeenteraad. Dat is een belangrijk moment voor de kiezers om te bepalen aan wie het vertrouwen wordt gegeven om in de komende vier jaar mee te praten en mee te beslissen over de toekomst van onze gemeente. Heb je opvattingen over de toekomst van onze gemeente en wil je ook voor je mening uitkomen, dan is het lidmaatschap van de raad misschien iets voor jou. Het CDA nodigt mensen zoals jij van harte uit om zich kandidaat te stellen als je lid bent van onze partij of wanneer je sympathiek staat tegenover het gedachtengoed van het CDA. Ben je nog geen lid? Neem dan even contact op via het emailadres onderaan dit bericht.

Een eerste stap kan zijn, dat je het profiel en bijgaande informatie doorneemt, het sollicitatieformulier invult en opstuurt voor maandag 14 juni 2021 om 12.00 uur.

Als je je aanmeldt, wordt je sollicitatie vertrouwelijk behandeld door de kandidaatstellingscommissie bestaande uit Wolter Brands, Hans Esmeijer (voorzitter), en Joke Pennings. De huidige fractievoorzitter Jan Dirk van der Borg is toegevoegd als adviseur. De commissie selecteert de aanmeldingen en nodigt kandidaten uit die te kennen hebben gegeven in aanmerking te willen komen voor een verkiesbare plaats.

Bij de plaatsing op de lijst kijkt de kandidaatstellingscommissie niet alleen naar de kennis, ervaring en vaardigheden die voor het raadslidmaatschap van belang zijn. Maar ook zoekt zij naar de samenstelling van een hecht team met een brede spreiding naar leeftijd, man/vrouw, deskundigheid, stad en dorpen, deskundigheid, netwerk, godsdienst, enz.

De commissie voert gesprekken met verschillende kandidaten. In ieder geval met degenen, die in aanmerking willen komen voor een verkiesbare plaats. Heel nadrukkelijk vraagt het CDA ook om te solliciteren als je niet op een verkiesbare plaats hoeft te komen. De lijst van maximaal 40 namen is een uitnodiging aan de kiezer om een stem uit te brengen op het plaatselijke CDA. Wil je zelf niet op de lijst, maar ken je iemand die je zou willen aanbevelen, laat ons dat dan weten. Dan neemt de commissie eventueel contact op met degene die je aanbeveelt.

Hieronder vind je alle informatie die je kan helpen bij je overweging om te solliciteren. De kandidaatstellingscommissie ziet je sollicitatie met belangstelling tegemoet. Heb je vragen, stel ze vooral via [email protected].

Alle relevante informatie kunt u terugvinden door op onderstaande button te klikken.

Bestuur CDA Apeldoorn

• Solliciteren? Klik hier voor procedure, profiel en alle informatie.