02 december 2021

AGEM- ANODE

Vandaag bereikte ons het nieuws dat Anode, de energieleverancier achter AGEM, failliet is verklaard. Dit wordt ook bevestigd en toegelicht door AGEM op haar website. Dat dit grote gevolgen heeft voor de AGEM, de regio Achterhoek en dus ook de gemeente Bronckhorst valt niet uit te sluiten. Naar aanleiding van dit faillissement heeft de fractie van CDA Bronckhorst de volgende vragen bij het college van B&W neergelegd.

• Wanneer en op welke wijze bent u geïnformeerd  over het faillissement van Anode, de energieleverancier achter AGEM?
  • Wat zijn naar uw inschatting de gevolgen op de korte en de lange termijn voor de afnemers – inwoners en ondernemers - van Anode?
  • Wat zijn op de korte en de lange(re) termijn de gevolgen voor AGEM?
  • Wat zijn de gevolgen voor de Achterhoekse gemeenten en Bronkhorst in het bijzonder op de korte en de lange termijn?
  • Welke stappen worden nu door u gezet om de schade te beperken voor afnemers van Anode in het algemeen en specifiek inwoners en ondernemers in Bronckhorst?