26 mei 2023

Samen maken we Bronckhorst zo mooi!

De rust, de ruimte, het prachtige landschap, de landhuizen en kastelen. Allemaal elementen waardoor onze gemeente in trek is bij toeristen en westerlingen. Als je hier van kinds af aan bent opgegroeid met de tradities, gebruiken en feesten, die diepgeworteld zitten, dan wil je hier graag aantrekkelijk blijven wonen. Woon je elders, dan kom je er graag voor terug.

Bronckhorst is met name een gemeente waar motorcross in verschillende disciplines sinds jaar en dag plaats vindt. Denk aan de onlangs gehouden wegraces op het circuit van Varssel. De schutterijen en muziekverenigingen die aan vele evenementen hun bijdrage leveren, de kermissen, de optochten, de tentfeesten, het carbidschieten en de Paasvuren. Allemaal stuk voor stuk evenementen die de inwoners van Bronckhorst jong en oud met elkaar verbinden.

Ook zijn in verschillende kernen van de gemeente Bronckhorst toneelgezelschappen actief met o.a. openluchtspelen; een mooi stukje taal en cultuur. En dan niet te vergeten de  Bronckhorster Kunst-4-daagse en het immaterieel erfgoed van de broodweging ‘Muldersfluite’ in het Hemelvaartsweekend. En zo zijn nog tal van voorbeelden te noemen. Hoe uniek allemaal en hiermee zetten we Bronckhorst op de kaart!

Dit moeten we koesteren en waarderen. Daarom is CDA Bronckhorst groot voorstander van het organiseren en door de gemeente te faciliteren van ‘de Bronckhorster Cultuurdag’ voor al onze (nieuwe-) inwoners.