04 juli 2022

Onzekerheid bij onze boeren in Doesburg

De landelijke perikelen rondom de stikstofproblematiek hakken er ook in bij onze Doesburgse boeren.

Tijdens het bezorgen en overhandigen van een opkikker aan onze boeren bleek snel hoe hoog het iedereen zit. Onzekerheid, pijnlijke beslissingen in het verschiet over opvolging, onrechtvaardigheid..

Fractievoorzitter Wim Robbertsen: "Het is nodig dat we luisteren naar onze boeren. Als lokale partij zijn we beperkt in onze mogelijkheden, maar we kunnen misschien wel een brug slaan naar provinciale of landelijke politiek. En doorgeven wat we horen. Ik sprak mensen die ook worstelen met de hardliners maar tegelijkertijd ook begrip vragen voor de emoties die opspelen. Dat vind ik redelijk. Het gaat om je bedrijf, je historie, je toekomst, je plek, je vak.. dit is zo ingrijpend. Ik ben wel blij dat Derk Boswijk dat kaartje van tafel heeft kunnen vegen. Alleen maar verwarrend en ontzettend niet-empathisch. Onze boeren verdienen onze steun. Laten we samen zoeken naar mogelijkheden om er voor hen te zijn."

Hebt u vragen? Wilt u uw ei kwijt? Kunnen we u helpen wellicht richting de Provincie of Tweede Kamer? Stuur een mail naar onze fractievoorzitter Wim Robbertsen via [email protected]