01 maart 2022

Verhuizen naar De Breehoek

Stelling 6, dinsdag 1 maart

Nu Scherpenzeel zelfstandig blijft, is verhuizing van het gemeentehuis naar Kulturhus de Breehoek is onvermijdelijk

Reactie CDA:
Voor een gezonde exploitatie van de Breehoek is een andere inrichting van dat gebouw noodzakelijk. Het bouwen en vervolgens verhuren van kantoorruimte lijkt daarvoor meest aangewezen optie. Die kantoorruimte zou verhuurd kunnen worden aan de gemeente, maar wellicht zijn er ook andere gegadigden. Het CDA pleit ervoor om serieus te onderzoeken, of er geen alternatieve huisvestingsplek voor de gemeente mogelijk is., die efficiënter is en meer centraal in het dorp ligt. Misschien in het huidige pand van de Jumbo? Of op de plaats waar tot voor kort de Aldi was gehuisvest? Een goede brainstormsessie levert misschien nog andere mogelijkheden op. Pas na het afwegen van de voors en tegens van de diverse mogelijkheden moet er een definitieve keus gemaakt worden. Haastige spoed is zelden goed.