25 september 2017

CDA Groningen wil actie tegen eenzaamheid

Er gebeurt volgens het CDA nog onvoldoende in de gemeente Groningen om de eenzaamheid onder ouderen terug te dringen. Dit terwijl meer dan 38% van de Nederlanders te maken krijgt met eenzaamheid. De 75-plussers zijn qua leeftijdsgroep het meest eenzaam (meer dan 10%). De partij wil weten hoeveel Groningers er eenzaam zijn.

In de gemeente Rotterdam lijken ze met een succesvol beleid de eenzaamheid onder ouderen te beperken. De afgelopen jaren kregen ruim 8000 Rotterdamse 75-plussers bezoek van een vrijwilliger. Fractievoorzitter René Bolle: ‘Wij zouden graag zien dat ook in Groningen gekeken wordt of er een actieprogramma gestart kan worden om eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan.‘

Om zicht te krijgen in het huidige beleid en de mogelijkheden voor een nieuw actieprogramma, heeft het CDA schriftelijke vragen aan het stadsbestuur gesteld.