15 september 2023

CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal in gesprek met Groningse verenigingen en vrijwilligers

Vandaag ging Henri Bontenbal, de nieuwe lijsttrekker van het CDA, in gesprek met vertegenwoordigers van Groningse verenigingen en vrijwilligersorganisaties. Dat deed hij in de kantine van amateurvoetbalvereniging CVV Oranje Nassau. Samen met kandidaat-Kamerleden Jalt de Haan (Groningen) en Harma Dost (Het Hogeland) werd gesproken over het verenigingsleven, bestaanszekerheid en gemeenschapszin.

Henri Bontenbal: “De kracht van de samenleving is als geen ander te vinden bij al die verenigingen die Nederland rijk is. Door de inzet van al die vrijwilligers is een verenging de plek om samen te komen en naar elkaar om te zien. Maar nog te vaak worden zij tegengewerkt door doorgeslagen regelgeving. Ik zie het als mijn missie om knellende regels vanuit Den Haag aan te pakken zodat we verenigingen steunen in plaats tegenwerken.”

Jalt de Haan, zelf vrijwilliger bij CVV Oranje Nassau: “Het lijkt in de samenleving steeds meer te gaan om ikke, ikke, ikke. Dat kan anders. Het is weer tijd om samen te leven. Verenigingen en vrijwilligers dragen bij aan gemeenschapszin en een groot verengingsleven. Wanneer zij tegen bureaucratie en overbodige regels aanlopen moeten we dat wegnemen. Die bal ligt voor een groot deel bij de landelijke politiek.”

De vervroegde Tweede Kamerverkiezingen vinden plaats op woensdag 22 november 2023.