07 februari 2024

CDA stelt vragen over de toekomst van het Simmerenterrein

Het CDA heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college over de toekomst van het Simmerenterrein. Het bedrijf werd begin jaren tachtig werd het bedrijf Simmeren Schroot medegedeeld te moeten vertrekken, vanwege de aanleg van de nieuwe busbaan langs het Oosterhamriktracé. Bijna twintig jaar later ligt het Simmerenterrein nog steeds braak. Dit maakt het gedwongen vertrek en het daarbij behorende (persoonlijke) drama voor de betrokkenen rondom Simmeren Schroot extra pijnlijk.

Guus Vries, voorzitter van Vereniging Bedrijven Noord-Oost, uit in het Dagblad van het Noorden zijn zorgen over het Simmerenterrein. Volgens Vries gaat het hier om ondermijnende activiteiten, die het daglicht niet kunnen verdragen. Er zijn tal van plannen geweest rondom het Simmerenterrein, er is hier echter nog niks van terecht gekomen. Dit heeft volgens Vries te maken met het feit dat de gemeente zelf met ontwikkelingen bezig was.

Het CDA wil meer duidelijkheid verkrijgen over de plannen van de gemeente en eventuele maatregelen die worden genomen om de situatie op het terrein te verbeteren. De gestelde vragen hebben betrekking op onder andere de oorspronkelijke plannen voor het terrein, de huidige staat en het gedwongen vertrek van Simmeren Schroot, eventuele ondermijnende activiteiten en de huidige plannen voor het terrein.