08 december 2023

Onbegrijpelijk dat amateurverenigingen moeten meebetalen aan kunstgrasveld Corpus

De Groningse oppositiefracties CDA, D66, Stadspartij en VVD vinden het onbestaanbaar dat amateurverenigingen op Corpus den Hoorn moeten meebetalen aan de aanleg van een nieuw kunstgrasveld. Het gaat om een grasveld dat omgezet moet worden naar een kunstgrasveld om extra trainingscapaciteit te creëren. Dit is nodig omdat er een grote druk ligt op sportpark Corpus den Hoorn, waar ook FC Groningen traint en vooral GRC en Groen Geel hier vaak de dupe van zijn.

De verenigingen moeten in totaal 25.000 euro meebetalen voor de aanleg van het kunstgrasveld. CDA-fractievoorzitter Jalt de Haan is ontstemd: ‘Hoe is het mogelijk dat amateurclubs moeten betalen aan een probleem die zij niet hebben gecreëerd. Zo’n bedrag komt hard aan bij verenigingen en wij vinden dat de gemeente moet opdraaien voor deze kosten. Verenigingen wringen zich al jaren in allerlei bochten om fatsoenlijk te kunnen trainen en dan nu dit. Het is niet te accepteren’.