Gerry Jacobs

Wethouder

Nummer 3

Ik ga voor het landschap, want ons landschap is het visitekaartje van onze gemeente

Gerry woont met zijn partner Bertha in Oost-Maarland en hebben samen 4 kinderen en 3 kleinkinderen. De 66 lentes jonge Gerry heeft 2 parttime jobs. De ene helft van de week staat hij als docent Algemene Economie en Bedrijfseconomie voor de klas en de andere helft van de week is Gerry Wethouder van onze mooie gemeente. Als Wethouder heeft hij van zijn passie voor de boer zijn werk gemaakt. Hij vond het vroeger fantastisch om de kalfjes te voeren en in de schoolvakanties fruit te plukken. Met veel aandacht en interesse zet hij zich in voor de landbouwtransitie en het onderhoud van het landschap. Naast zijn werk zet Gerry zich in voor het Rode Kruis afdeling Eijsden-Margraten als voorzitter. Is hij voorzitter van de Oud-Prinsen CV de Krubbebieters, Erelid van de Broerderschap Schutterij St. Sebastianus Oost-Maarland én lid van de seniorenvereniging Oost-Maarland.

Tussen de mensen

Gerry zijn passie is om dingen voor de inwoners van onze gemeente te verwezenlijken. Met zijn oren en ogen open is hij het liefst tussen de mensen. Zo weet hij wat er speelt en wat aandacht vraagt. Daarin is hij transparant, eerlijk en consequent en weten inwoners wat ze aan hem hebben.

Gedreven en betrokken, energiek en dienstbaar

Mensen dichtbij Gerry vinden hem gedreven, betrokken, energiek en dienstbaar naar mensen toe. Hij is nog nooit met tegenzin naar zijn werk gegaan. Zowel naar school als naar de gemeente. Maar dat kan ook niet anders als je altijd goedlachs en vol optimisme aanwezig bent. Zo motiveert hij ook de mensen om zich heen. Zo hoopt hij ook dat alles weer snel open gaat en is zijn grootste wens voor Eijsden-Margraten dat het rijke verenigingsleven weer op gang komt en dat alle ondernemers het overleefd hebben.

Als Gerry het vandaag nog kon veranderen zou hij zorgen voor genoeg parkeervoorzieningen buiten het centrum van alle dorpskernen. Dus, minder blik op straat dan komen de monumentale gebouwen veel beter tot hun recht. Ook onderhoud en opwaardering van ons landschap is belangrijk. Milieu en luchtvervuiling moet de volle aandacht krijgen evenals consumptie van gezonde voeding.

Dansen tot de zon opkomt of een goed gesprek in de kroeg?

‘Dat gesprek zou ook onder het dansen kunnen! Eerst hopen dat alle kroegen weer open mogen’. En dat gaat gelukkig nu ook gebeuren.