18 januari 2017

Help de gemeente verzuipt!

Als inwoners van Meerssen hebben we de laatste jaren veel hinder van wateroverlast. Het centrum van Meerssen wordt overspoeld met water en de winkels en huizen vinden hiervan veel overlast. De afvoerbeken en riolen kunnen het water niet aan. De gemeente is samen met het Waterschap Limburg naar een oplossing aan het zoeken. Van deze plannen willen wij als CDA Meerssen u op de hoogte stellen in een speciale bijeenkomst.

Deze bijeenkomst wordt gehouden op vrijdag 3 februari 2017 om 13.30 uur in het Verdrag van Meerssen, Markt 26 te Meerssen.

Om 13.30 uur wordt gestart met een presentatie door Waterschap Limburg, in samenwerking met de gemeente Meerssen. Hier komen de gevolgen van klimaatverandering en de wateroverlast voor onze eigen woonomgeving in Meerssen, aan bod. De centrale vraag is, hoe kun je die wateroverlast te beteugelen en welke opgaven hebben we als lokale overheid en mogelijk ook als huiseigenaar?

Gezien het grote belang voor onze gemeente en deze regio hebben wij ons kandidaat Kamerlid voor de Tweede Kamer Vivian Heijnen uit Meerssen gevraagd deze bijeenkomst bij te wonen. Zij heeft haar komst toegezegd en is graag bereid eventuele vragen te beantwoorden.

Daarna volgt van 14.30 tot +/- 16.00 uur bezoek aan verschillende projecten in de gemeente Meerssen met eigen auto’s( carpooling). Na afloop terugkomst in het Verdrag van Meerssen met discussie over aanpak wateroverlast.

Iedereen is van harte welkom.

Graag vooraf aanmelden bij de secretaris van het CDA Meerssen Jack Aarts Liefst per mail: [email protected], of in de avond per telefoon : 043-3644830