20 februari 2018

PERSBERICHT, CDA Meerssen: Naar radicaal ander beleid!

De onlangs gepubliceerde bevindingen van het rapport Bureau Berenschot zijn voor het CDA Meerssen aanleiding zijn programma op hoofdpunten radicaal te herzien. Met name wordt erop toegezien dat de riant genoemde reservepositie van de gemeente (het CDA constateerde dat reeds eerder) niet kan ‘verdampen’ wanneer op een fusie wordt aangestuurd.

Belangrijke punten in het aangepaste CDA-beleid zijn: het opknappen en aan de besturen overdragen van de gemeenschapshuizen: het met 30 procent verlagen van de gemeentelijke belastingen; het verhogen van de subsidies naar het niveau van 4 jaar terug; het ondersteunen van (sport)clubs en verenigingen; het opknappen en overdragen van de accommodaties van de diverse clubs; het ontwikkelen van een programma voor de bouw van seniorenwoningen; het faciliteren van het midden- en kleinbedrijf o.a. door het afschaffen van het betaald parkeren; het behoud van basisonderwijs in alle kernen; het aanpakken van de armoedebestrijding en het ondersteunen van mantelzorg en tenslotte het opwaarderen van veiligheid en welzijn.

Het CDA is voornemens een groot deel van de financiële reservepositie in te zetten voor de verwezenlijking van deze punten. Het CDA Meerssen stelt bovendien op de verwezenlijking van deze voornemens te mogen worden aangesproken, wanneer het bij de verkiezingen bestuursverantwoordelijkheid krijgt toegewezen.

Stem 21 maart CDA Meerssen. Het roer moet om!