31 mei 2017

Zorgen over het verwijderen van brievenbussen in Asten

Het CDA is bezorgd en ontstemd over de keuze van PostNL om een aantal brievenbussen te verwijderen in Asten, en heeft daarover vragen gesteld aan het College van Burgemeester en Wethouders (B&W).

Op 23 mei jl. maakte PostNL bekend dat ze van plan zijn een zestal brievenbussen te verwijderen in Asten. In de komende periode worden de Dijkstraat en het Burg. Ruttenplein in Asten voorzien van een brievenbus. Daar staat tegenover dat brievenbussen in maar liefst zes ! straten verdwijnen: de Prins Bernhardstraat, Kruiskensweg, Heerbaan, Boletenplein en de Molenweg. Deze straten liggen in wijken waar relatief veel senioren wonen. Senioren maken in tegenstelling van de jongere generaties nog wel degelijk, geregeld, gebruik van briefpost.

Daarom heeft de CDA fractie vragen gesteld aan het College van B&W.

Gemeenteraadslid Daniël van Schijndel: “We betreuren het zeer dat PostNL deze keuze maakt en we willen daarom weten van het College van B&W of er niet iets mogelijk is om dit te voorkomen. Misschien dat we als gemeente invloed kunnen uitoefenen op het besluit van PostNL. Het kan toch niet zo zijn dat zulke voorzieningen blijven verdwijnen. Bovendien legt de overheid steeds meer de nadruk op digitaal werken, maar veel senioren hebben een voorkeur voor briefpost. Daarvoor zijn ze dus aangewezen op deze brievenbussen.”

De CDA fractie roept het College op om zich uit te spreken tegen de verwijdering van de brievenbussen.

Meer weten? Neem gerust contact op met onze fractie, klik hier