24 maart 2023

Nieuwe impuls voor basisschool Ommel

In de commissie Ruimte/Burgers & AZC van 23 maart jl. behandelde de commissie de financiële impuls voor OBS Kleurrijk, de school in Ommel. Het gaat om een bedrag van €379.300. Namens onze fractie deed Marian van den Heuvel het woord. De impuls is volgens haar belangrijk voor Ommel en is conform bestaande afspraken van het Strategisch Huisvestingsplan (SHP). Met dit krediet wordt kwaliteit toegevoegd in het totale gebouw, waardoor de school weer geschikt is voor de toekomst. Belangrijk is hierbij dat ook scholenorganisatie Platoo zelf en kinderopvang Korein financieel bijdragen. Investeren in een kwalitatief goede school is belangrijk om kinderen uit de hele gemeente, maar met name ook uit Ommel. Deze kwaliteitsimpuls draagt bij aan de leefbaarheid van Ommel. De school is mede een kloppend hart van een dorp. De keuze van een school door ouders en kinderen wordt mede bepaald hoe een school eruit ziet, en onderhouden is. De investering nu in de school draagt daarmee ook bij aan de doelstelling Ommel 1000+. Het CDA kan daarom instemmen met het beschikbaar stellen van het krediet.