30 november 2023

“Te laat, te volle bus of de bus die helemaal niet is gekomen” CDA verzamelt klachten over buslijn 320

Te laat, te volle bus of de bus die helemaal niet is gekomen. Dat zijn de conclusies na het openen van een klachtenlijn door het CDA Asten over het busvervoer in Asten. Tientallen Astenaren hebben hun klacht geuit, waarbij 45% aangeeft dat de bus te laat kwam bij de halte. Daarnaast wordt veelvuldig aangegeven dat de bus te vol zat of dat deze helemaal niet is komen opdagen. Deze klachten worden met name geuit over het busvervoer in de ochtendspits (~70%). Hierdoor worden aansluitingen gemist en komen reizigers te laat op het werk of op school.

Tijdens de commissievergadering Samenleving en Bestuur van donderdag 30 november zijn deze klachten door commissielid Dylan Verstappen, die de actie in gang heeft gezet, aangeboden aan wethouder van de Moosdijk. Het CDA wil dat de wethouder hiermee naar Hermes stapt om het openbaar vervoer in Asten te verbeteren. Ondanks herhaaldelijke beloftes, is het Hermes nog altijd niet gelukt om kwalitatief goed busvervoer te organiseren in Asten.

Ervaar je nog altijd hinder van reizen met de bus? Laat het ons weten! Stuur een berichtje!