CDA bekendmaking lijsttrekker
29 november 2017

Veel nieuwkomers op lijst CDA Asten voor verkiezingen 2018

Het CDA Asten heeft op dinsdag 28 november haar kieslijst gepresenteerd. Veel nieuwe namen sieren de lijst, waaronder een groot aantal jongeren. Het CDA heeft (vooralsnog) de jongste lijst in Asten, qua leeftijden van kandidaten.

Theo Martens werd in september al gekozen tot lijsttrekker en voert de lijst aan. De top tienkandidaten is als volgt:

1. Theo Martens (Ommel)
  2. John Bankers (Asten)
  3. Susanne de Groot (Ommel)
  4. Jos Leenders (Heusden)
  5. Daniël van Schijndel (Asten)
  6. Geert van den Eijnde (Asten)
  7. Rianne van Helmond-Manders (Ommel)
  8. Rico ter Voert (Asten)
  9. Soekena Sabbar (Asten)
  10. Jelle van Deursen (Heusden)

Bij de eerste tien kandidaten zitten maar liefst vier jongeren, in de leeftijd van tot 25: Daniël van Schijndel (24), Geert van den Eijnde (23), Soekena Sabbar (18) en Jelle van Deursen (22). Daarnaast is te zien dat het CDA kiest voor een sterke balans tussen de drie kernen. Lijsttrekker Theo Martens: “Naast zoveel jonge kandidaten ben ik erg blij dat we goede kandidaten uit alle kerkdorpen hebben. Het is belangrijk dat de meningen van mensen in Ommel en Heusden ook op het gemeentehuis gehoord worden”.

Hoogste nieuwkomer uit Ommel is Rianne van Helmond-Manders (37) die zich in het verleden sterk heeft gemaakt voor het behoud van de St. Pieterschool. Rico ter Voert (42) is een van de auteurs van de Toekomstvisie 2030 van Asten en is voorzitter geweest van diverse buurtverenigingen in Asten. Soekena Sabbar (18) is hét politieke talent van Asten en was eerder dit jaar bij Hart van Nederland te zien met haar actie om meer fietsmaatjes te krijgen voor leerlingen van het Varendonck met een lichamelijke beperking.